دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روسیه آمریکا و ناتو ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند

تهران- ایرنا- در حالی که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) امروز شنبه از انتقال جنگ افزارهای سنگین آمریکایی از آلمان به سمت مرزهای شرقی اتحادیه اروپا خبر داده است، رئیس‌ دومای روسیه امروز شنبه اعلام کرد که آمریکا و ناتو باید ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کنند.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “ویاچسلاو ولودین” رئیس دومای دولتی روسیه در کانال تلگرام شخصی خود نوشت: آمریکا و کشورهای عضو ناتو باید ارسال تسلیحات و اعزام مزدور به اوکراین را متوقف کنند.


این مقام ارشد روسیه در ادامه نوشت: ملی‌گراهای اوکراینی هر روز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.


ولودین عنوان داشت: جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و متحدانش در ناتو که خواستار صلح در اوکراین هستند، باید ابتدا از خودشان شروع کنند.


وی تاکید کرد که تقصیر آمریکا و متحدان غربی‌اش است که احتمال سازش در اوکراین و غیرنظامی شدن برخی مناطق کمتر شده است.


پنتاگون امروز شنبه در صفحه توئیتر خود از نقل و انتقال صدها دستگاه تانک و ادوات سنگین نظامی از آلمان به چک خبر داد. هنوز جزییات بیشتری از نقل و انتقالات نظامی اخیر اعلام نشده است.


روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک  و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند  از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود، اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که  ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.


جنگ اوکراین هم اکنون وارد  بیست و چهارمین روز خود شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *