دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حماس شهرک سازی های رژیم صهیونیستی جنایت است



جهاد اسلامی فلسطینیان را به مقابله جدی با رژیم صهیونیستی فراخواند


تهران-ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای فلسطینیان خواست با حضور…


  • «جهاد اسلامی» خواستار افزایش مقابله با نظامیان اشغالگر شد

    تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که تشدید شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی جنایت است.


    به گزارش بامداد جمعه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «حازم قاسم» گفت: تسریع فزاینده شهرک‌ سازی‌ها، واقعیت میدانی را تغییر نخواهد داد و به اشغال سرزمین تاریخی ما مشروعیت نخواهد بخشید.


    در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه شروع به تخریب اراضی فلسطینی در شهرک «بیت صفافا» واقع در جنوب شرق قدس کرد تا شهرک جدیدی شامل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صهیونیست نشین در شهرک «جفعات همتوس» که بر روی زمین‌های روستایی بنا شده است، ایجاد کند.


    قاسم افزوده است: تشدید شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی جنایت و تجاوز آشکار است و مسؤولیت کامل عواقب آن بر عهده رژیم اشغالگر است.


    وی همچنین گفت: شهرک سازی جنایت و نقض کلیه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است که در مخالفت با ادامه شهرک سازی غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی تصویب شده است.


    سخنگوی حماس اضافه کرد: شهرک‌سازی ها در عزم مردم ما و پافشاری آن‌ها بر حقوق خود و تداوم مقاومت در همه اشکال آن برای حفاظت و دفاع از خاک خود تا آزادی کامل و بازگشت به آن، خللی ایجاد نخواهد کرد.


    در این بیانیه از سازمان‌های حقوق بشری خواسته شده که مسؤولیت‌های خود را در توقف و محکومیت جنایت شهرک‌سازی که هدف آن یهودی‌سازی اراضی فلسطینی و کنترل صهیونیست‌ها بر آن است، بر عهده بگیرند.


    رژیم صهیونیستی چندی پیش نیز  به رغم مخالفت جهانی و متحدان سنتی تل آویو از ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری خبر داد.


    جامعه جهانی شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی می داند و بارها خواستار توقف ساخت شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی شده است.


    بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ساخت و گسترش شهرک‌سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینی کاملا مردود و مغایر با کنوانسیون‌های جهانی است.


    در همین پیوند، شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) قطعنامه ۲۳۳۴ را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین شد.


    رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *