دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اعدام شیعیان و جوانان برگ ننگین دیگری بر اقدامات وحشیانه آل سعود

تهران- ایرنا- شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیران هم اندیشی استادان سراسر کشور در پی اقدام غیرانسانی رژیم آل سعود در اعدام همزمان برخی شهروندان با صدور بیانیه ای این اقدام رژیم آل سعود را محکوم کرده و آن را برگ ننگین دیگری بر اقدامات وحشیانه آل سعود دانستند.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در ابتدای این بیانیه با اشاره به آیه ۲۹ سوره کهف آمده است: تاریخ بار دیگر شاهد یک اقدام ظالمانه و خشونت بار شد. رژیم دیکتاتوری و خودکامه وهابی عربستان که سابقه‌ای بلند در ریختن خون مظلومان و بیگناهان دارد، این بار با اعدام غیرانسانی بیش از ۸۰ نفر که ۴۰ نفر آنها از شیعیان و جوانان و حتی نوجوان سیزده ساله و اتباعی از یمن و سوریه بودند، برگ ننگین دیگری بر دفتر اقدامات وحشیانه تاریخ افزود.


این بیانیه می افزاید: ظلم و ستم و نقض آشکار حقوق، آزادی‌ها و کرامت انسانی شهروندان عربستان در این فاجعه بسیار نمایان است. اقدامی که در سایه حمایت‌های دولت‌های استکباری و استبدادی و سازمان‌های بین‌المللی بی‌خاصیت هر روز وجه خشونت‌بار بیشتری به خود می‌گیرد. هنوز اقدام وحشیانه این رژیم در اعدام همزمان ۴۷ نفر از شیعیان و شهید مظلوم شیخ «نمر النمر» در سال ۲۰۱۶ فراموش نشده است؛ که اگر واکنش‌های درستی به آن صورت می‌گرفت، اکنون شاهد این فاجعه نبودیم.


در این بیانیه آمده است: این اقدام غیرانسانی حکومت عربستان که در تناقض با قوانین اسلامی و بین‌المللی صلح و حقوق بشر است، باید توسط نهادهای بین‌المللی، کشورهای اسلامی و به خصوص مردم مسلمان و آزادگان جهان محکوم شده و پاسخی کوبنده و عبرت آموز به این اقدام ظالمانه داده شود.


قبیح‌تر از جنایات آل سعود، دوگانگی فضاحت بار عملکردهای سازمان‌های حقوق بشری است


دبیران هم اندیشی استادان دانشگاه های سراسر کشور نیز با صدور بیانیه ای، با اعلام اینکه قبیح تر از جنایات آل سعود، دوگانگی فضاحت بار معیارها و عملکردهای سازمان های حقوق بشری و همچنین رسانه های بین المللی است که هیچ موضعی نگرفتند یا به ابراز نگرانی پوچ بسنده کرده اند، این جنایت وقیحانه را محکوم و خواستار محاکمه عاملان آن در محاکم بین المللی و حداقل تعلیق عضویت این کشور در شورای حقوق بشر شدند.


در بخشی از این بیانیه آمده است: از همه آزادگان و آزاداندیشان جهان، استادان و دانشگاهیان، سازمان‌های بین‌المللی و موسسات حقوقی به‌ویژه سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر می‌خواهیم تا با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، سکوت خود را شکسته و با اعلام موضع، نقش خود را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده ایفا کنند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *