دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اقتصاد مردم محور باعث رشد کشور می شود

آبادان – ایرنا – قاسم شملان کارشناس امور اقتصادی، توجه به کسب و کارهای کوچک و رفع موانع صدور مجوز توسط دولت را یکی از اقدامهای موثر در رشد اقتصادی کشور دانست و گفت: اقتصاد مردم محور باعث پویایی جامعه و کاهش بیکاری در کشور می‌شود.


به گزارش ایرنا، قاسم شملان دوشنبه در همایش تخصص فروش و برندسازی استان خوزستان در سالن اجلاس هتل کاروانسرای آبادان افزود:فرهنگ کسب و کار در کشور را باید تغییر داد و جوانان را باید به گونه‌ای آموزش داد که بسمت اشتغال بخش خصوصی هدایت شوند و منتظر استخدام دولتی نباشند.


  وی با تاکید بر آموزش و صدور مجوزهای بدون واسطه کسب و کار و اعطای وام‌های کم بهره برای کاهش نرخ بیکاری بخصوص در استان خوزستان افزود:باید نیروهای توانمند در زمینه تجارت، بازاریابی و فروش پرورش داد تا با توجه به مشکل بیکاری در منطقه و بخصوص در آبادان و خرمشهر زمینه اشتغال جوانان در بخش خصوصی فراهم شود.


این کارشناس امور اقتصادی با اشاره به طرح هدف‌گذاری اقتصاد دولت برای تحقق تجارت ۷۰ میلیارد دلاری در سال با توجه به ظرفیت‌های فراوان برای صادرات کالای غیرنفتی در کشور افزود:برای تحقق این مهم باید برخی از قوانین گمرکی را اصلاح کرد.


شملان افزود:با توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری، نوسانات ارزی در کشور پایان خواهد یافت و زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتری در کشور فراهم خواهد شد.


وی افزود: در همایش برندینگ به دنبال ایجاد رقابت بین واحدهای برند تولیدی هستیم تا در بحث اشتغالزایی و تولید ملی گامی برداشته باشیم.


همایش برندینگ در آبادان با هدف ایجاد رقابت، محک زدن تولیدات ملی ومحلی، ارائه آموزش یافته‌های ملی و بین المللی با حضور برندهای استان خوزستان برگزار شد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *