دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمریکا روسیه از چین درخواست تجهیزات نظامی کرد

تهران-ایرنا- مقامات آمریکایی ادعا کردند که روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین، از چین درخواست دریافت تجهیزات نظامی کرده است.


به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از “گاردین”، این امر نگرانی‌ها در کاخ سفید در مورد کمک احتمالی چین به روسیه و تضعیف کمک‌های غرب به اوکراین را افزایش داده است. 


یک مقام دیگر آمریکایی اعلام کرد، در میان نشانه‌ها از آمادگی چین برای کمک به روسیه، “ایالت متحده قصد دارد به متحدان خود در خصوص این اقدام احتمالی چین هشدار دهد.


مقامات آمریکایی همچنین ادعا کرده‌اند که به نظر می‌رسد در میان ادامه جنگ در اوکراین، روسیه با کمبود برخی از تجهیزات نظامی مواجه شده است. 


جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه “سی ان ان” در خصوص همکاری چین با روسیه برای کاهش تاثیر تحریم‌ها علیه مسکو گفت: ما از نزدیک سطح کمک‌های اقتصادی و کالا از سوی چین به روسیه را دنبال می‌کنیم و این کمک‌های احتمالی برای ما یک نگرانی است. 


وی ادامه داد: ما به چین اعلام کرده‌ایم که اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری ضررهای اقتصادی روسیه در نتیجه تحریم‌ها را جبران کند. 


مشاور امنیت ملی آمریکا مستقیما به تحریم‌های احتمالی علیه چین اشاره‌ای نکرد، اما گفت: ما به پکن اعلام کرده‌ایم کمک عمده به روسیه برای فرار از تحریم‌های اقتصادی عواقب جدی خواهد داشت. 


رئیس جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 


همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *