دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هزاران ملوان در ۲۰۰ کشتی بنادر اوکراین گیر افتاده اند

تهران-ایرنا- شرکت های ردیاب کشتی اعلام کردند: حدود ۳۵۰۰ ملوان در ۲۰۰ کشتی در بنادر اوکراین گیر افتاده اند که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه است.


به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: صدها کشتی در جنگ اوکراین گیر افتاده اند و جان ملوانان این کشتی ها و تجارت جهانی در خطر است.


شلیک موشک به یک کشتی بنگلادشی در چهارشنبه گذشته منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن تعدادی از خدمه کشتی شد. این کشتی پنجمین کشتی بود که از زمان شروع جنگ اوکراین هدف حمله قرار گرفت.


جنگ اوکراین روند کشتیرانی در دریای سیاه را کند کرده که این  موضوع تبعات گسترده ای برای حمل و نقل بین المللی و زنجیره تامین غذایی جهان دارد.


براساس گزارش شرکت انگلیسی ویندوارد، ده ها کشتی باری در بندر میکولایف اوکراین سرگردان هستند و در مجموع، حدود سه هزار و ۵۰۰ ملوان در ۲۰۰ کشتی در بنادر اوکراین گیر افتاده اند.


مورخان حوزه دریانوردی اعلام کرده اند که این میزان از بلاتکلیفی کشتی ها در دریا، از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه است.


وال استریت ژورنال درباره تبعات این وضعیت گفت: نتیجه این وضعیت، بسته شدن دومین منطقه بزرگ صادرات غلات جهان است. اوکراین ۱۶ درصد صادرات ذرت و به همراه روسیه، ۳۰ درصد صادرات گندم دنیا را در اختیار دارد.


قیمت جهانی گندم از ابتدای شروع جنگ اوکراین تاکنون ۵۵ درصد افزایش یافته است. شوک وارد شده به ذخایر غلات جهان بزرگترین شوک از زمان بحران نفتی دهه ۱۹۷۰ است و ممکن است به کمبود غذا در آفریقا و غرب آسیا منجر شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *