دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

همکاری ها در حوزه نظم عمومی بین تهران آنکارا باید گسترش یابد

تهران – ایرنا – معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دیدار رییس دپارتمان امنیت ترافیک وزارت کشور ترکیه گفت: همکاری خوبی بین دو کشور در حوزه نظم عمومی وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود باید گسترش یابد.


به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور، سید مجید میراحمدی در نشست مشترک با مهمت یاووز با اشاره به قدمت طولانی روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ارتقای تعاملات و سطح روابط متقابل سیاسی، امنیتی و اقتصادی با ترکیه استقبال می‌کند.


وی ادامه داد: با عزم و اراده دو طرف، همکاری‌های خوبی در حوزه نظم عمومی و ترافیک شکل گرفته است که باید این همکاری به شکل موثرتری تقویت و تعمیق شود.


معاون وزیر کشور اضافه کرد: ایران و ترکیه تجربیات و دانش خوبی در مسائل ترافیکی دارند و این آمادگی وجود دارد که انتقال تجربیات انجام شود.


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به همکاری‌های گسترده میان تهران و آنکارا، گفت: مقابله با جریان‌های تروریستی خواست مشترک هر دو کشور ایران و ترکیه است و در این خصوص تعامل بالایی میان طرف‌ها برقرار است.


میراحمدی با اشاره به اینکه تلاش دشمنان بر تضعیف روابط حسنه ایران و ترکیه است، اظهار کرد: خوشبختانه با اراده و عزم بالای مسوولان در حفظ روابط، نقشه‌های دشمنان به شکست انجامیده است.



ترکیه به دنبال گسترش همکاری با ایران است


در ادامه این نشست مهمت یاووز رییس دپارتمان امنیت ترافیک وزارت کشور جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه‌های مختلف امنیتی و سیاسی، گفت: ایران و ترکیه از قرابت تاریخی و فرهنگی مشترکی برخوردارند و باید از این فرصت برای تقویت تعاملات در حوزه های مختلف بهره گرفت.


یاووز به ضرورت همکاری دو کشور در حوزه مبارزه با تررویسم و جرایم سازمان یافته اشاره کرد و افزود: دولت ترکیه به دنبال توسعه همکاری‌ها با ایران در این حوزه‌ها است.


وی اضافه کرد: موضوع دیگر همکاری، تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای است و در این خصوص فضای مناسبی برای انتقال تجربیات میان دو کشور وجود دارد.  


رییس دپارتمان امنیت ترافیک وزارت کشور ترکیه اضافه کرد: در حال حاضر ترافیک یک مساله جهانی است و سازمان جهانی بهداشت مساله ناشی از تلفات جاده‌ای را جزیی از بهداشت عمومی در نظر گرفته و برای همین کشورها دنبال برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای هستند.


یاووز خاطرنشان کرد: دولت ترکیه در سال ۲۰۰۹ شروع به سیاست‌گذاری در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای کرد و در نتیجه سیاست‌گذاری‌های مختلف در حوزه‌های ترافیک، میانگین تلفات از عدد ۱۲ هزار به کمتر از پنج هزار تن در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.


وی گفت: سیستم کنترل هوشمند سرعت در ترکیه به اندازه چهار هزار کیلومتر جاده، نصب شده است.


این مقام وزارت کشور ترکیه اظهار کرد: آماده به اشتراک‌گذاری تجربیات و دانش مشترک در حوزه کنترل ترافیک و کاهش تلفات جاده‌ای هستیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *