دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انفجارهای قوی بندر ماریوپول اوکراین را لرزاند جلوگیری از خروج

مسکو – ایرنا – رسانه های روسیه از وقوع چند انفجار قوی در بندر ماریوپول در جنوب اوکراین خبر دادند که همچنان کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد و نیروهای نظامی اوکراین مانع خروج مردم از این شهر و ولناواخا می شوند.


به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه ازجمله شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ و خبرگزاری ریانووستی روز شنبه اعلام کردند که حوالی ساعت ۱۳ به وقت مسکو، صدای چند انفجار قوی از شهر بندری در محاصره نیروهای روسیه به گوش رسید.


در زمان حاضر ستون های غلیظ دود از چند نقطه شهر دیده می شود و نیروهای اوکراینی بویژه اعضای گردان آزوف که از ملی گرایان این کشور تشکیل شده است مانع ورود و خروج به ماریوپل می شوند.   


دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک پیشتر گفته بود که نیروهای اوکراینی از گردان آزوف (گردان ملی گرایان مسلح) یک ساختمان مسکونی را در شهر ماریوپول منفجر کردند. 


این افراد در زیرزمین ساختمان مسکونی چندطبقه و از ترس گلوله باران پناه گرفته بودند. 


 پوشیلین روز شنبه در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت که در ساختمانی که اعضای گردان آزوف منفجر کردند ممکن است تا ۲۰۰ نفر در زیر آوار مانده باشند. 


وی افزود: اعضای گردان آزوف بمب را در ساختمان مسکونی کار گذاشته بودند و حوالی ظهر امروز آن را منفجر کردند.


به گفته رئیس جمهوری خلق دونتسک، این ساختمان در بلوار مئوتید در بندر ماریوپول قرار گرفته است و شماری از افرادی را که در زیر آوار قرار دارند، زنان و کودکان تشکیل می دهند.


وی با اشاره به اینکه ماریوپول در محاصره قرار دارد، افزود: ما تلاش می کنیم که با اعزام پهپاد تجسسی به این منطقه، از سرنوشت افراد زیر آوار اطلاعات بدست آوریم.


ادوارد باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری خلق دونتسک هم امروز گفت که نیروهای اوکراینی چندین نقطه شهر ماریوپول را مین گذاری کرده اند.پ


وزارت دفاع روسیه روز شنبه آتش بس موقت در دو شهر ماریوپول و ولناواخا برای خروج ساکنان این شهرها از محدوده جنگی اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز شنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آتش بس از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو برای خروج ساکنان شهرهای ماریوپول و ولناواخا از محدوده جنگی اعلام شده است.


اما رسانه های روسیه اعلام کردندکه نیروهای اوکراینی مانع خروج مردم از طریق کوریدورهای انسانی از این دو شهر می شوند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *