دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استقرار نظامی سنگین تر آمریکا آلمان و هلند در لیتوانی

تهران – ایرنا – وزیر دفاع لیتوانی روز شنبه اعلام کرد آلمان سیستم های دفاع هوایی در لیتوانی مستقر می کند و آمریکا یک گردان نیروهای مسلح به تانک را به این کشور اعزام می کند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «آرویداس آنوشاوسکاس» به خبرنگاران گفت اعزام این نیروها که همچنین شامل نیروهایی از هلند می شود، جدای از نیروهایی است که قرار است برای شرکت در رزمایش نظامی لیتوانی در ماه مارس (اسفند) راهی این کشور شوند.


وزیر دفاع لیتوانی گفت که استقرار این نیروها و رزمایش های در نظر گرفته شده، مجموع شمار نیروهای خارجی ناتو در لیتوانی را تا اواخر ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۱) از ۳ هزار نیرو در حال حاضر به ۴ هزار نفر افزایش می دهد.


لیتوانی در پی حمله روسیه به اوکراین، از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست به شمار نیروها و تجهیزات خود در این کشور بیفزاید.


به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده است و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام و خاطرنشان کرده که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگ علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *