دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مشکل اساسی جهان امروز سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال تجاوز

مراغه- ایرنا- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: با وجود اینکه  اقدامات اخیر روسیه را در اوکراین تایید نمی کنیم و با از بین بردن زیرساخت های هر کشوری مخالف هستیم، لیکن مشکل اساسی جهان امروز سیاست یک بام و دو هوای  غرب در قبال تجاوز کشورهاست.


به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی امروز جمعه افزود: اقدامات آمریکا و اروپایی ها که در مسئله اوکراین به تکاپو افتاده  و از این کشور دربرابر حمله روسیه حمایت کرده و جلسات متعدد برای محکومیت روسیه در مجامع بین المللی برگزار می کنند، در قالب سیاست یک بام و دو هوا انجام می شود.


وی ادامه داد: کودکان فلسطینی، یمنی و افغانستانی که از سو تغذیه و از  کمبود امکانات دارویی و درمانی رنج برده و در حال تلف شدن  و در معرض خطر هستند و زیرساخت های آنان از بین رفته و مورد جنایت قرار گرفته اند، چرا باید مورد بی توجهی غرب و دیگر کشورها باشند.


وی اضافه کرد: چرا در قبال افغانستان، فلسطین و یمن محکومیت و موضع گیری  از سوی کشورهای غربی وجود ندار؛ زیرا هرگونه موضعگیری سیاسی و اقتصادی آنان برای تامین منافع خود و نه منافع مردم است.


پورمحمدی گفت: مواضع جمهوری اسلامی در قبال مسئله اوکراین توسط رهبر معظم انقلاب اعلام و بیان شده است 


وی افزود: در فضای مجازی و صدا و سیمای کشورمان گاهی افرادی مصاحبه می کنند که نمی دانند کدام طرف درگیر را محکوم می کنند و برخی مطالب را عنوان می کنند که شاید مواضع نظام اسلامی نباشد.


وی ادامه داد: بر اساس رهنمودهای رهبری سیاست ثابت جمهوری اسلامی این بوده که هجوم و تخریب زیرساخت های هر کشوری از جمله اوکراین محکوم است. 


وی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه گفت: همواره علمای بزرگ جهان اسلام، حافظ ولایت امیر المومنین و احادیث نبوی و ائمه معصومین بوده و در روز قیامت ما را شفاعت خواهند کرد.


وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این نهاد مقدس خدمات بسیاری انجام داده و اقدامات آن در شرایط فعلی که شرایط اقتصادی و معیشتی مرم مناسب نیست، کارساز بوده، لیکن با وجود ناکافی بودم کمک های انجام شده، زمینه ساز حفظ آبرو و رفع برخی مشکلات خانواده های تحت پوشش این نهاد است.


وی اضافه کرد: در آستانه سال جدید در حد توان خود به همسایگان ، نزدیکان و شهروندان و نیز مددجویان کمیته امداد کمک شود تا نیازمندان نیز از این عید بهره مند شده و با توجه به اینکه نیمه شعبان نیز در آخرین روزهای سال بوده و در روزهای آینده اعیاد بزرگی در راه  است، در این مناسبت ها نیازمندان مورد غفلت قرار نگیرند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *