دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شرط حضور وزرای خارجه در وین رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم، گفت: حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی، منوط به رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی جمهوری اسلامی ایران، از جمله موضوع تضمین مؤثر اقتصادی است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از روابط عمومی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی جوزب بورل با حسین امیرعبداللهیان، آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 


جوزب بورل در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: از نظر ما عمده درخواست‌های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیشِ رو مورد توجه قرار گرفته است. ما به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفت‌وگوها در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد. 


وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های هماهنگ‌ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، اظهار داشت: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.


امیرعبداللهیان در عین حال متذکر شد که «شتاب‌زدگی و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود». 


وی با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق متذکر شد: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی، رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین مؤثر اقتصادی است. 


امیرعبداللهیان تأکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیأت‌ها در وین می‌مانند. هیأت کشورمان با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهد داد.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر زمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقی‌مانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *