دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

زنان گلستان مطالبات خود را در دیدار با معاون رییس جمهور مطرح

گرگان – ایرنا – تعدادی از زنان فرهیخته گلستان که در رشته‌های گوناگون به پیشرفت فراوان رسیده‌اند در دیدار با انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده چالش‌ها و مشکلات خود از جمله نبود فرصت شغلی و حمایت اندک مسوولان را مطرح کرده و خواستار حل آن‌ها شدند.


به گزارش ایرنا، سالن مدیریت و برنامه ریزی استانداری گلستان شامگاه پنجشنبه میزبان نشست بانوان فرهیخته گلستانی با معاون زنان و خانواده رییس جمهور بود که در آن  زینب اختری مدیر کل زنان و خانواده وزارت کشور و   زهره رجبی سرپرست زنان و خانواده استانداری گلستان نیز در کنار انسیه خزعلی شنونده انتقادها، پیشنهادها و مطالبات بانوان گلستانی بودند.


فریده ظفر نماینده خانواده شهدا با اشاره به حادثه منا خواستار پیگیری پرونده شهدای گلستانی حادثه منا گفت: بر اساس اسناد و مدارک،این حادثه بر اثر اشتباه انسانی رخ داد و به همین دلیل باید حقوق شهدا استیفا شود و پیگیر مطالبات حقوق مجموعه شهدای فاجعه منا باشیم.


سیده نفیسه حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان هم در این جلسه گفت: فراهم سازی بستر مناسب فرهنگی، آماده سازی زیرساخت های اداری آموزش و پرورش برای جذب طلاب، تامین کمک هزینه طلاب زن در مناطق محروم، تسهیل در جذب طلاب نخبه در ادارات دولتی، آموزش تخصصی زن و خانواده، ایجاد فضاهای تفریحی مختص بانوان و ساخت بیمارستان هایی با رویکرد اسلامی  از جمله مطالبات حوزه خواهران از دولت سیزدهم است.


مرضیه باغشاهی نماینده بانوان کارآفرین گلستان هم گفت: تشویق و حمایت از کارآفرینان و دادن امتیازاتی به آنها  از جمله ضمانت تسهیلاتی باعث امیدآفرینی و توسعه این فرهنگ در بین افراد جامعه خواهد شد.


کلثوم غفاری نماینده بانوان فعال سیاسی و اجتماعی گلستان هم در این جلسه گفت: افزایش هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گلستان یکی از مطالبات جدی استان برای توسعه و تقویت ظرفیت ها و زیرساخت ها که امیدواریم در سفر دولت تدابیر جدی در این مورد اندیشیده شود.


غزال شرف پور نماینده زنان ورزشکار گلستان هم با اشاره به جایگاه ورزش در استان گفت: ورزش زنان گلستان برای کسب موفقیت های بیشتر به حمایت مالی مستمر احتیاج دارد.


وی اظهار داشت: دغدغه اشتغال یکی دیگر از چالش های اساسی نخبگان ورزشی گلستان است که امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم روند جذب این قشر در ارگان های دولتی تسهیل شود.


به گزارش ایرنا، کمبود زیرساخت های ویژه حوزه بانوان، کمک به ارتقای جایگاه خانواده، رفع محدودیت های زنان توانمند و ضرورت تامین زیرساخت های ورزشی عمده‌ترین موضوعات مطرح‌شده بانوان گلستانی در دیدار با انسیه خزعلی بود.


خزعلی در این سفر به بررسی حوزه مسائل زنان و خانواده و ارایه راهکار برای حل این مشکلات می پردازد.


 دیدار با بانوان هنرمند رشته‌های مختلف صنایع دستی استان، بانوان کارآفرین، بازدید از خانه های صنایع دستی، ابریشم و دیدار با خانواده های صاحب چندقلو، بازارچه های سنتی و جلسه با بانوان نخبه و اساتید دانشگاه و نماینده تشکل‌ها از جمله برنامه‌های فردا جمعه معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در سفر به گلستان است.  


به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا فردا جمعه ۱۳ اسفند در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.


به گفته علی محمد زنگانه  استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.


آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *