دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

همکاری های مشترک میان فارس و قطر گسترش می یابد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس اعلام کرد: پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین استان فارس و کشور قطر توسط مجموعه مدیریت ارشد این استان تهیه شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر محمدهادی ایمانیه روز پنجشنبه با اشاره بر لزوم توسعه مبادلات بین فارس و کشور قطر گفت: در جلسه با حمید رضا دهقانی سفیر ایران در قطر که به صورت  ویدئو کنفرانس برگزار شد به بررسی فرصت‌های همکاری مشترک میان  استان فارس و این کشور پرداختیم.


وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری و معاون هماهنگی امور اقتصادی این استان پس از بررسی‌های و مطالعات لازم و شناسایی  ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور پیش‌نویسی در حوزه‌های تخصصی گردشگری و اقتصادی تهیه کردند.


استاندار فارس با اظهار اینکه این استان  یکی از نزدیک‌ترین پایتخت‌های فرهنگی به کشور قطر است، اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک زیادی میان دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، صنایع، فعالیت‌های دانش بنیان و… وجود دارد.


ایمانیه تاکید کرد: برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر فرصت خوبی است برای ایجاد مراودات بین دو کشور که باید مورد استفاده قرار گیرد.


وی گفت: پس از مدت‌ها تفاهم نامه همکاری توسط رییس جمهور ایران با کشور قطر امضا شده است که تعدادی از این تفاهم نامه ها در ارتباط با استان فارس است از این رو می کوشیم فارس سرآمد اجرای این تفاهم نامه ها باشد.


استاندار فارس همچنین افزود: بی برپایی بازارچه‌های صنایع دستی ایران در کشور قطر از دیگر مواردی است که به‌ عنوان فرصتی فرهنگی و گردشگری در این جلسه به آن اشاره شده است.


ایمانیه ادامه داد: پس از حضور سفیر ایران در شیراز، نمایندگان مجموعه مدیریت ارشد استان فارس  برای انعقاد و امضا تفاهم نامه در کشور قطر حضور خواهند یافت.


به گزارش ایرنا، بیست و دومین دروه جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ تا ۲۷ آذر به مدت ۲۸ روز در کشور قطر برگزار می شود.استاندار فارس این دوره از مسابقات را فرصت مناسبی برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت های توسعه بین دو کشور اعلام کرده است.


تیم ملی فوتبال ایران برای ششمین دوره است که در مهمترین رویداد جهانی فوتبال که در قطر برگزار می شود، شرکت دارد.


۳۲ کشور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت دارند که در هشت گروه با هم به رقابت می پردازند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *