دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نماینده ماهشهر بکارگیری نیروهای بومی در اولویت وزارت نفت باشد

اهواز – ایرنا – نماینده مردم ماهشهر ، هندیجان وامیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت:مجموعه وزارت نفت و صنعت پتروشیمی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی باید بکارگیری نیروهای بومی منطقه را با توجه به میزان بالای بیکاری دراولویت قرار دهند.


به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب آقاجری روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر افزود: درست نیست منطقه ماهشهر با ۲۳ مجتمع و واحد پتروشیمی نرخ بیکاری ۲۵درصدی داشته باشد بنابراین مجموعه نفت باید نیروهای بومی را جذب کند.
وی با اشاره به ظرفیت های زیاد منطقه در بخش های نفت ، گاز ، پتروشیمی ، بنادر و دریا اظهار داشت:بر اساس آمایش صنعتی منطقه ، صنایع پایین دستی دیده نشده و در عوض صنایع معدنی در اولویت آمایش صنعتی قرار گرفته است در حالی که ماهشهر اساسا”  فاقد معادن است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار اصلاح این مساله شد و از وزیر نفت که در این آیین حضور داشت خواست در توسعه صنایع پایین دستی در منطقه کمک کند.
آقاجری با بیان اینکه به آمایش صنعتی ماهشهر که توسعه صنایع معدنی را مد نظر قرار داده است اعتراض داریم افزود:ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه با کمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند مشکل اشتغال جوانان منطقه را حل کند.
وی همچنین از وزیر نفت خواست در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی ، توجه بیشتری به ماهشهر داشته باشد تا کام مردم شیرین شود.


جواد اوجی وزیر نفت در پاسخ به درخواست نماینده ماهشهر  ، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:بکارگیری نیروهای بومی به صرفه و صلاح مجموع نفت و پتروشیمی است و باید در این زمینه توجه بیشتری شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *