دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مخالفت پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی یک جانبه علیه روسیه

تهران- ایرنا- رسانه «اسپکتیتر ایندکس» به نقل از وزارت امور خارجه چین در خصوص اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه نوشت: پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی یک‌جانبه علیه مسکو مخالف است.


به گزارش ایرنا، این پایگاه که بیشتر بر تحلیل های اقتصادی متمرکز است امروز در یک پیام توئیتری نوشت که وزارت امور خارجه چین در خصوص اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه واکنش نشان داد و تاکید کرد که “پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی یک‌جانبه، مخالف است”.
 پایگاه خبری «اسکای نیوز عربی» نیز در گزارشی به این خبر اشاره کرده است.


گفتنی است خبرگزاری «شینهوا نت» چین روز یکشنبه (۸ اسفند ماه) در گزارشی نوشت وزیر امورخارجه چین در گفت و گوی تلفنی با همتای آلمانی خود خاطرنشان کرد، از نزدیک تحولات اوکراین را دنبال می کند و از تمامی تلاش های سازنده برای بازسازی شرایط در اوکراین و دستیابی به توافق سیاسی پشتیبانی می کند. 


وانگ یی در سخنان خود اعلام کرد، چین حل مسائل از طریق تحریم را تایید نمی کند و  با هرگونه تحریم یکجانبه که برپایه قوانین بین الملل نمی باشد به شدت مخالف است و حل مسائل از طریق تحریم را ایجاد مشکلات جدید می داند که به شرایط باخت-باخت یا خسارات چندگانه در اقتصاد می انجامد که می تواند به روند توافق سیاسی آسیب وارد کند. 


وی همچنین افزود: درباره مسئله امنیت اروپا نگرانی های مشروع تمامی کشورها باید به شکل جدی درنظر گرفته شود و در پی برگزاری پیاپی دور پنجم گسترش شرقی ناتو ،درخواست امنیت مشروع روسیه نیز باید با روش های مناسب حل و فصل شود. 


این مقام ارشد سیاسی چین با اشاره به اینکه جنگ سرد پایان یافته، گفت لازم است ناتو موقعیت و مسئولیت هایش را مورد بازبینی قرار دهد. او در ادامه افزود: چین معتقد است ذهنیت جنگ سرد برپایه رویارویی کشورها باید به طور کامل کنار گذاشته شود. از طرفی چین آماده است تا ازسرگیری گفت و گو میان ناتو، اتحادیه اروپا و روسیه را برای ایجاد تعادل، توازن و مکانیسم پایدار و موثر امنیتی اروپا تا دستیابی به صلح پایدار و درازمدت و ثبات در قاره اروپا حمایت کند.


در پایان وزیر امورخارجه چین گفت همواره به عنوان عضوی از شورای امنیت سازمان ملل متحد با بخش ۷ قطعنامه هایی که مجوز استفاده از زور و تحریم را می دهد مخالف بوده است و همیشه متعهدانه نقشی سازنده در حفظ صلح و پایداری بین الملل داشته است. چین قاطعانه همه قدرت های برتری طلب را رد می کند و از حقوق قانونی و منافع کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای کوچک و متوسط حفاظت می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *