دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خاجی سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است

تهران – ایرنا – مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.


به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایرنا، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که در راس هیاتی به سوریه سفر کرده است، امروز با  فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.


علی اصغر خاجی و فیصل مقداد پیرامون توسعه همکاری های میان دو کشور، آخرین تحولات سوریه، تحولات اوکراین، استمرار گفت وگوهای فرمت آستانه و کمیته قانون اساسی، بحث و تبادل نظر کردند.


خاجی اظهار داشت: ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و  سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت گفت وگوهای ملی سوری _ سوری، برای بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور تلاش خواهد کرد.


خاجی تصریح کرد: برگزاری اجلاس وزرای خارجه و همچنین نشست سران کشورهای ضامن فرمت آستانه در تهران در دست پیگیری است.


قدردانی از ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه


فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاش های ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و حمایت از گفت وگوهای میان سوری‌ها در قالب فرمت آستانه قدردانی کرد.


مقداد خاطر نشان کرد: با توجه به روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه، همواره رایزنی‌های آنها در نقاط عطف تحولات منطقه استمرار خواهد داشت.  


وی یادآور شد: دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند آنچه را از طریق نظامی با ایجاد و حمایت گروه های تروریستی در سوریه به دست نیاورده اند از طریق نبرد سیاسی و تحریم ها به دست آورند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *