دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هرج و مرج در کی یف مردم در پناهگاهها پناه گرفته اند جنگ در

مسکو – ایرنا – عملیات نظامی روسیه در مناطق مختلف اوکراین در حالی در سومین روز اعلام دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جریان دارد که پایتخت سه میلیون نفری اوکراین دستخوش هرج و مرج شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، فیلم ها، صحنه ها و گزارش هایی که شبکه هایی تلویزیونی روسیه در وهله نخست شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ امروز شنبه و دیروز نشان می دهد، حاکی است که شهر کی یف پایتخت یکهزار ساله اوکراین دستخوش هرج و مرج شده است.


بسیاری از خیابانهای کی یف خالی از جمعیت شده است و مردم از ترس تیراندازیها که بطور پراکنده از نقاط مختلف شهر به گوش می رسد از خانه های خود خارج نمی شوند و فقط برای خریدهای بسیار ضروری تا فروشگاه های نزدیک به خانه خود می روند. 


شبکه تلویزیونی روسیه ۱ در گزارشی اعلام کرد که قفسه های فروشگاه ها در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی کی یف خالی است و این مساله برای ساکنان مشکلات برای تامین خواربار فراهم کرده است. 




هرج و مرج در کی یف/ مردم در پناهگاهها پناه گرفته اند؛ جنگ در اوکراین ادامه دارد


هر از گاهی صدای آژیر هوایی در خیابانهای خالی پایتخت اوکراین می پیچد که رهگذران را از امکان حمله هوایی یا موشکی که ممکن است به منطقه مسکونی اصابت کند، باخبر می کند و هشدار می دهد.


این مساله بویژه از شب گذشته که موشکی به یک ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه در خیابان لوبانوفسکی کی یف اصابت کرد و به چند واحد مسکونی آسیب هایی وارد آمد جدی تر شده است.


در حالی منابع اوکراینی روسیه را متهم به پرتاب این موشک کردند، امروز ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک پرتاب شده از سامانه پدافند موشکی بوک ارتش اوکراین به این ساختمان اصابت کرده است.


به گفته وی، ارتش اوکراین سه دستگاه از این سامانه را در نقاط مختلف کی یف مستقر کرده است تا پدافند هوایی پایتخت را تقویت کند.  


ویتالی کلیچکو شهردار کی یف امروز اعلام کرد که ساعات منع تردد شبانه در پایتخت تشدید می شود و پس از این هر کس بین ساعت ۱۷ تا هشت صبح تردد کند ممکن است جزو گروه های خرابکار دشمن محسوب شود.


وی از ساکنان کی یف خواست تا در خانه خود و پناهگاه ها بمانند و آب و مواد غذایی و لوازم اولیه زندگی ذخیره کنند.  


به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ شب گذشته نیروهای امنیتی مستقر در پایتخت اوکراین اعضای یک خانواده شامل پنج نفر ازجمله سه کودک و نوجوان را که با خودرو تردد می کردند را به گلوله بسته و همه اعضای خانواده کشته شدند.


**توزیع ۱۸ هزار سلاح بین ساکنان کی یف


شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در گزارش های خود تصاویری از توزیع سلاح ازسوی ارتش و وزارت دفاع اوکراین بین ساکنان کی یف پخش کرد که به افرادی که تمایل داشتند، اسلحه خودکار کلاشینکوف داده می شد.


در این گزارش گفته شد که روز گذشته ۱۸ هزار قبضه سلاح بین ساکنان کی یف توزیع شده است.


رسانه روسی افزود: در شبانه روز اخیر بر شمار جرایم در کی یف افزوده شده و تا ظهر امروز ۳۵ نفر در تیراندازیها کشته شده اند و چندین مورد سرقت مسلحانه گزارش شده است. 


شبکه تلویزیونی روسی تصاویری از افرادی را که اسلحه گرفته بودند نشان داد که در بین آنها پتر پوروشنکو رئیس جمهوری سابق اوکراین قرار داشت که از طرف کمیته پیگیری قضایی روسیه در فهرست ۸۵ نفری جنایتکاران تحت تعقیب بخاطر جنایات در منطقه دونباس بخاطر آغاز جنگ علیه ساکنان این منطقه قرار گرفته است. 


در گزارش خاطرنشان شد که این احتمال وجود دارد که سلاح های ضدتانک جاوالین ساخت آمریکا که در ماههای اخیر بطور گسترده به ارتش اوکراین تحویل شده است، در سرقت های مسلحانه بکار گرفته شود. 


در همین حال خبرگزاری فرانس پرس اعلام کرد: عدم تمایل دولت اوکراین به توقف جنگ، باعث اواره شدن مردم این کشور شده و مردم دسته دسته و در هوای سرد، درحال ترک خانه هایشان و پناه بردن به مناطق امن تر و حتی پناه بردن به دیگر کشورها هستند


**صفوف طولانی خودروها در ایستگاه های پمپ بنزین در کی یف


شبکه تلویزیونی رن.ت.و روسیه نیز در گزارشی اعلام کرد که در روزهای اخیر صفوف طولانی در ایستگاه های پمپ بنزین در مناطق مختلف کی یف بویژه بزرگراههای منتهی به غرب این کشور ایجاد شده و این مساله برای رانندگان مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، در برابر عابربانک های در خیابان های کی یف نیز صفوف طولانی از مردم ایجاد شده و در مقابل هر عابربانک حداقل ۲۰ نفر صف کشیده و در انتظار گرفتن مبلغ مورد نظر خود از دستگاه است.


**متروی کی یف به پناهگاه تبدیل شده است


به دستور شهردار کی یف، متروی پایتخت اوکراین فعالیت خود را متوقف کرده است و در آن تردد قطارها انجام نمی گیرد.


به گزارش دفتر مطبوعاتی متروی کی یف، در زمان حاضر ۴۶ ایستگاه مترو به عنوان پناهگاه استفاده می شود و ورود مردم به آن آزاد است.


امروز ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که گفته می شود به شهر لووف در غرب این کشور نقل مکان کرده است اعلام کرد که کی یف و مناطق پیرامونی آن در کنترل نیروهای ارتش اوکراین قرار دارند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *