دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمریکا تحریم های جدیدی علیه چندین موسسه مالی و شخصیت روسی اعمال

نیویورک- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید بی سابقه و گسترده ای علیه بانک‌ها، شرکت ها، موسسات مالی و شخصیت های نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرده است.


وزارت خزانه داری آمریکا پس از سخنرانی جو بایدن رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که تحریم های بی سابقه و گسترده ای  علیه روسیه که بر این کشور هزینه های اقتصادی سریع و شدیدی تحمیل می کند، وضع کرده است.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های امروز ۸۰ درصد از دارایی های بانک های روسیه را هدف قرار می دهد.

دو بانک بزرگ روسیه از جمله بانک وی تی بی و سربانک روسیه شامل این تحریم ها شده اند. علاوه بر این دو بانک، آمریکا ۱۵ موسسه مالی روسیه را نیز تحریم کرده است.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ شخصیت نزدیک به ولادیمیر پوتین و خانواده آنها نیز شامل تحریم های گسترده این کشور می شوند.


پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد بانک های روسیه  راکه مجموعا ارزش دارایی های آنها به یک تریلیون دلار می رسد، تحریم می کنیم.


وی  افزود ما دسترسی یکی از بزرگ ترین بانکهای روسیه به سیستم مالی آمریکا را مسدود کردیم. این بانک به تنهایی یک سوم از دارایی های بانکی روسیه را در اختیار دارد.


رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد امروز ما ۴ بانک بزرگ دیگر روسیه را تحریم می کنیم. این اقدام به این معنی است که هرگونه دارایی این بانک ها در آمریکا مسدود می شوند. این اقدامات شامل بانک وی تی بی یا دومین بانک بزرگ در روسیه می شود. ارزش دارایی های این بانک ۲۵۰ میلیارد دلار است.


بایدن اضافه کرد که  همانطور وعده داده بودیم ما حلقه داخلی و شخصیت های نزدیک به پوتین و اعضای خانواده آنها را تحریم خواهیم کرد. اینها افرادی هستند که شخصا از سیاست های کرملین نفع می برند و باید در سختی های کرملین شریک باشند. ما در روزهای آینده این اقدامات را علیه این میلیاردرهای فاسد ادامه خواهیم داد.


وی خاطر نشان کرد روز سه شنبه ما از تلاش روسیه برای دریافت سرمایه از آمریکایی ها یا اروپایی ها جلوگیری کردیم. اکنون قصد داریم این تمهیدات را علیه بزرگ ترین شرکت های دولتی روسیه اعمال کنیم. ارزش دارایی های این شرکتها بیش از ۱.۴ تریلیون دلار است. بخشی از این اقدامات و تاثیر آنها در طول زمان انجام خواهند شد. تخمین می زنیم که در نتیجه اقدامات ما و متحدان ما، بیش از نیمی از واردات تکنولوژی روسیه متوقف شود.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.


رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نیز با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال می شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *