دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هدف گذاری برای تولید برق هسته ای اندک است

اصفهان – ایرنا – معاون رییس جمهو و رئیس سازمان انرژی اتمی اسلامی با بیان اینکه برق هسته‌ای به عنوان پایدارترین و با کیفیت‌ترین برق از بخش‌های مغفول مانده است، گفت: در سال‌های اخیر هدف‌گذاری کمی برای تولید برق هسته‌ای شده است.


به گزارش ایرنا، محمد اسلامی شامگاه پنج‌شنبه در نهمین یادواره ۲۱۰ شهید هیات بنی‌فاطمه (س) اصفهان، گفت: امروز به اعتراف دوست و دشمن جمهوری اسلامی در بالا نقطه اقتدار قرار گرفت.


وی با بیان اینکه برق هسته‌ای به عنوان پایدارترین و با کیفیت‌ترین برق از بخش‌های مغفول مانده است، اضافه کرد: برق هسته‌ای جریانی پایدار و تجدیدپذیر است و مورد نیاز کشور در بخش‌های توسعه ‌ای خود است و لازم است کشور در راستای برنامه‌های توسعه‌ای و برون رفت از مشکلات برق آبی و سوخت مازوت که موجب آلودگی است، از این انرژی پاک استفاده کند.
معاون رییس جمهو و رئیس سازمان انرژی اتمی اسلامی ادامه داد: در همین راستا هدف‌گذاری کمی در تولید برق هسته‌ای در راستای عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب که در تبریز بر توجه به برق هسته‌ای تاکید کردند، صورت گرفته و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی تحقق آن دنبال خواهد شد.
اسلامی اظهار کرد: پرتودهی برای آفت‌زدایی ماندگاری محصولات کشاورزی و غذایی از دیگر بخش‌هایی است که باید توسعه یابد زیرا می‌تواند بر اقتصاد کشاورزی و خانوار تاثیر مثبت داشته باشد ولذا هدف‌گذاری در این خصوص شده است و برای اولین بار برنامه ریزی شده و بهره‌برداری قرار خواهیم داد.


وی همچنین یادآور شد: به‌رغم مشکلات و سختی‌ها ولی مردم با بصیرت مدرک عمیق مردم ایستادند و این انقلاب را به این جایگاه رساندند و این جایگاه وقتی به انقلاب از بیرون نگریسته، بیشتر ملموس می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی به توطئه‌های دشمنان اسلام علیه انقلاب در سال‌های پس از انقلاب اشاره و اظهار کرد: تحمیل جنگ با هدف سرنگون کردن نظام اسلامی بود.
وی تصریح کرد: سال۸۱ خانم البرایت از طرح خاورمیانه بزرگ رونمایی کرد و بر اساس این طرح تلاش کردند از مدیترانه تا اقیانوس هند، کشورهای کوچک درگیر با هم بوجود آورند و با بهره‌گیری از عوامل خود اهداف و منابع خود و رژیم صهیونیستی را تامین کنند تا جایی که کنگره آمریکا با وقاحت عراق را به سه کشور تقسیم کرد.
وی  اضافه کرد: این منطقه دارای جایگاه ژیوپلتیکی است زیرا بیشتر ۶۰ درصد جمعیت و ۶۰ درصد منابع در این منطقه است.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: داعش یکی از جلوه‌های این طرح بود و برنامه ریزی های گسترده‌ای شده بود تا از این طریق طرح خاورمیانه بزرگ محقق شود.
وی گفت: این‌ ایران بود که با اتکا به خداوند، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و سرپنجه شهید سلیمانی ایستاد و با استفاده از همه مهارت‌ها توانست این طرح‌ها را به شکست کشاند.
اسلامی اضافه کرد: ایران اسلامی به واسطه این روحیه و هدف استکبارستیزی خود و اینکه می‌خواهد مستقل باشد در طول سال‌های پس از انقلاب همواره در تحریم بوده است و کوچکترین امکانات به ایران داده نمی‌شود ولی در این شرایط پایداری کردیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عمق راهبردی نظام اسلامی امروز مرهون خون شهدا و فداکاری ایثارگران و خانواده‌های آنها است
وی با بیان اینکه قدرت سیاسی تاثیر گذار نیازمند دو بال قدرت نظامی و قدرت اقتصادی است، ادامه داد: حوزه فناوری‌های پیشرفته خط قرمز آمریکایی‌ها است و حتی اقلام پیشرفته را حتی به دوستان و هم‌پیمانان خود نمی‌دهند چه رسد به جمهوری اسلامی ایران که اهداف مستقل دارد و تنها به فکر منافع خود است.
اسلامی تصریح کرد: استکبار نظریه پیشتازی برای پیشوایی را با تمام ابزارها از طریق دیپلماسی و زور دنبال می‌کنند.
وی  اضافه کرد: امروز آمریکا روبه افول است چون به برکت انقلاب اسلامی همینه غرب شکسته شد و به واسطه سیلی که نیروهای نظامی ایران خوردن در سال‌های اخیر از گزینه نظامی روی نیز سختی نمی‌گویند.
رئیس سازمان انرژی هسته‌ای افزود: سیاست تحریم برای اضمحلال کشور است تا مسیرهای رسمی معاملات را به مسیرهای غیر رسمی تغییر دهند و زمینه‌هایی فساد را فراهم کنند. یکی از اهداف فشار از طریق تحریم با هدف مقبولیت زدایی و گسترش فساد و بدبینی کردن مردم نسبت به مسوولان است.
وی اظهار کرد: دشمن تلاش می کند مقبولیت نظام را از طریق تحریم و نفوذ نیروهای خود در بخش‌های نظام با هدف از بین بردن مسیر درست دنبال کند و متاسفانه در این زمینه تا حدی نیز موفق شدند.


جنگ اقتصادی علیه ایران
اسلامی تصریح کرد: جنگ اقتصادی با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین وطاقت‌فرساتربن نحو علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند و تمام شرکت‌هایی که قدرت تأثیرگذاری داشتند را تحریم کردند.
وی  اضافه کرد: یکی از مسوولان هند به من می گفت آمریکایی‌ها به ما اعتراض می‌کنند که چرا حقوق کارمندان سفارتخانه خود در ایران را از طریق دلار پرداخت می‌کنید زیرا حتی یک دلار نباید وارد ایران شود.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: بیانیه جنگ اقتصادی را سال ۹۶ منتشر کردند و به صراحت اعلام کردند اگرچه از طریق سایبری و نظامی بر ایران برتری داریم ولی برای پیروزی بر ایران جنگ اقتصادی را دنبال می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: جنگ اقتصادی را شروع کردند و یک شبه ۴۰ درصد ارزش پول ملی را کاهش دادند و معتقد بودند با چند ضربه دیگر به پول ملی می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند ولی متاسفانه برخی توجه نداشتند در حالی‌که حراست از پول هم بر مسوولان و هم مردم ملی یک ضرورت است.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: لازم بود سیاست‌هایی اعمال شود تا ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند زیرا حراست از ارزش پول ملی مانند حراست از سرزمین است و امروز هم هر حرکتی می‌شود باید دقت کنیم که مبادا اقدامی شود که به پول ملی ضربه بخورد.
اسلامی با اشاره به توانمندی‌های و ظرفیت‌های نظام اسلامی تصریح کرد:  باید به قدرت اقتصادی پیشرو تبدیل شویم ‌و لازم است جغرافیای اقتصادی از جغرافیای سرزمینی بیشتر شود.اقتصاد ایران با اشتغال در دولت امکان‌پذیر نیست.
اسلامی ادامه داد: تقویت اقتصاد با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است که می‌تواند قدرت تولید و تجارت را گسترش دهد و موجب تسهیل مسیر پیشرفت کشور شود.
وی با بیان اینکه ۴۷ سال از عضویت ایران در آژانس انرژی هسته‌ایمی گذرد افزود: به‌رغم امضا اسناد و تعهدات آژانس در خصوص منع گسترش سلاح هسته‌ای و سخت‌ترین و گسترده‌ترین نظارت‌های آژانس به ما تهمت می‌زنند که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای هستید.
معاون رییس جمهور ادامه داد: به‌رغم اینکه مفاد برخی قانون‌های آژانس بر حمایت از کشورها عضو در راه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای دلالت دارد، ولی نه تنها از ایران هیچ حمایتی نشد بلکه هر روز در مسیر پیشرفت این مردم مانع‌تراشی می‌شود.
وی تصریح کرد: در عین حال به لطف الهی و هدایت‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب امروز دارای صنعت هسته ای فاخر هستیم و باید در همه ابعاد توسعه یابد ولی برخی مغفول مانده است.
نهمین یادواره ۲۱۰ شهید هیات بنی‌فاطمه (س) اصفهان با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، هیات‌های مذهبی اصفهان و مسوولان استان در حسینیه بنی فاطمه (س) برگزار شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *