دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ظرفیت ۲۲ میلیون تنی ذخیره سازی کالای اساسی در کشور

تهران – ایرنا – مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۲ میلیون تنی کالاهای اساسی خبر داد و گفت: این میزان ظرفیت ذخیره‌سازی شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری و بازرگانی در کشور در بخش کالاهای اساسی فراهم کرده است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «احمد عبدلی » میزان ظرفیت ذخیره سازی گندم کشور را بیش از از ۲۱ میلیون تن اعلام کرد و افزود: تعداد کل سیلوهای گندم بتنی و فلزی در دو بخش دولتی و خصوصی ۴۷۹ واحد است که این تأسیسات و مراکز نکهداری استاندارد و دائم توان ذخیره‌سازی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم را دارد.


مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: تعداد کل انبارهای ذخیره سازی گندم که به صورت مکانیزه و ساده تأسیس شده و قابل بهره‌برداری است به ۲۸۲ انبار به ظرفیت ۵.۵ میلیون تن می‌رسد.


عبدلی همچنین از ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن سایر کالای اساسی شامل: برنج و شکر خبر داد و گفت: میزان ظرفیت سردخانه‌های در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز ۶۲ هزار تن است.


مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی میزان ظرفیت مخازن روغن ملکی و استیجاری این شرکت را ۲۶۱ هزار تن اعلام کرد.


عبدلی گفت: با احتساب ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوها و انبارهای گندم و انبارهای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مخازن روغن، در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۷۵۱ هزار تن ظرفیت برای نگهداری کالاهای اساسی داریم که این مقدار ظرفیت در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و پتانسیل خوبی برای بازرگانی کالاهای اساسی به ویژه گندم برای ایجاد ارزش افزوده فراهم ساخته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *