دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزارت ارشاد در مسیر اصلاح برخی ساختارهای گفتمانی جشنواره فیلم

تهران- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مورد جشنواره فیلم فجر گفت:خواسته ما از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که این برنامه را مهندسی عملیاتی کند تا دشمنان نتوانند از موضوع فرهنگ در کشور ما سوء استفاده کنند.


«هادی بیگی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد حواشی جشنواره فیلم فجر گفت: فضای فرهنگی بازیگران و کارگردانان در کشور به گونه ای شده است که فضای غالب، گفتمان دینی نیست  بلکه فرهنگ غربی است. بازیگری در یک فیلم، نقش زن مقدس را ایفا می کند که در قرآن راجع به آن صحبت شده و در بیرون با پوشش نامتعارف حاضر می‌شود یا بازیگری در فیلم فردی مذهبی و چادری است در بیرون با ظاهر دیگری خود را نشان می دهد.این دوگانگی رفتار شامل سینما و تلویزیون شده است.


نماینده مردم ملایر اضافه کرد:رفتار اهالی سینما و تلویزیون درفیلم و جامعه با هم متفاوت است و گفتمان غالب بین آنها غیردینی است و رفتارهای نامتعارفی بین آنها مرسوم شده است این اندیشه غیر دینی در این  جشنواره  حرف خود را زد  چون باورش و اعتقادش اینگونه است که نباید مسائل دینی را جدی بگیریم.


این فعال فرهنگی با بیان اینکه اندیشه و تفکر غیر دینی در قالب های مختلف از جمله پوشش خود را نشان می دهد گفت: راهکار برون رفت از این وضعیت این است که مجموعه متولیان فرهنگی باید مهندسی عملیاتی طراحی کنند نه اینکه آدم‌ها را تغییر دهند، آنچه برای ما مهم است عملیات اجرایی این طرح است که سینمایی در تراز و گفتمان انقلاب داشته باشیم.برای تغییر این حوزه باید فضای گفتمانی مهندسی فرهنگی شود و آموزش های مرتبط با این حوزه در جامعه ارائه شود .


بیگی نژاد بیان داشت:اولین خواسته ما از مجموعه فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی اصلی این است که کادرسازی فرهنگی بر مبنای گفتمان دینی تهیه کندچون فضای گفتمان جشنواره فجر تاکنون انقلابی نبوده است و به گونه غیر دینی و ضد دینی است و  هر فردی از بازیگران که در این مجموعه قرار می گیرد سعی دارد با ظاهری متفاوت از دیگران برای جذابیت بیشتر ظاهر شود.


نماینده مردم ملایر اظهار داشت :خواسته ما از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که برنامه مهندسی عملیاتی برای فضای فکری جشنواره فجر تدوین کند تا دشمنان نتوانند از موضوع فرهنگ در کشور ما سوء استفاده کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *