دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

راهکارهای توسعه روابط تهران و دمشق درحوزه ارتباطات و فناوری بررسی

تهران- ایرنا- در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با وزیر ارتباطات و فناوری این کشور، راهکارهای توسعه روابط دو جانبه در حوزه‌های مربوط به زیرساخت‌ها و امور نرم افزاری ارتباطات ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، به گزارش بخش رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با ایاد الخطیب، وزیر فناوری و تکنولوژی این کشور دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار دو طرف در خصوص راه های گسترش همکاری های دو کشور در حوزه ارتباطات و مخابرات و زیر ساخت های مربوطه گفتگو و تبادل نظر کردند.


الخطیب با بیان اینکه روابط ایران و سوریه در زمینه های مختلف روابطی راهبردی است، نسبت به توسعه روابط با تهران، بویژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات استقبال کرد.


وی با بیان اینکه جایگاه سوریه، پیش از جنگ علیه تروریسم در منطقه در زمینه ارتباطات و شبکه تلفن همراه بسیار بالا بوده است، از عزم این کشور به منظور رسیدن مجدد به این جایگاه پس از پیروزی در جنگ نظامی علیه دشمنان سخن گفت.


سفیر ایران نیز با اشاره به پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آمادگی کشورمان برای تبادل تجربیات با کشور سوریه در این زمینه تاکید کرد. 


وی همچنین  ابراز امیدواری کرد که وزیر سوری طی سفر به تهران در آینده نزدیک، نسبت به امکانات و فناوری های پیشرفته ایران در این زمینه ها، آشنایی کامل یابد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *