دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۲۲ نمایش مسافران ایستگاه ششم تئاتر فجر

تهران- ایرنا- همراه با سالروز چهل‌وسومین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با ششمین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ۲۲ نمایش در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی و نمایش رادیویی میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر خواهند بود.


به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، ششمین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی روز جمعه (۲۲ بهمن ماه) میزبان علاقه‌مندان و دوست‌داران هنر نمایش است که مطابق انتظار بعد از استقبال مطلوب‌تر مخاطبان از آثار نمایشی در در روز پنجشبه (پنجمین روز جشنواره) به عنوان نخستین روز پایانی هفته، آثار نمایشی روز ششم جشنواره چهلم تئاتر فجر در روز جمعه، در انتظار سیل بیشتر مخطابان و دوستداران هنر نمایش خواهند بود.


نکته دیگر آنکه مصادف شدن ششمین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با سالروز چهل‌وسومین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خود بهانه‌ای دیگر است تا موج اقبال و استقبال از آثار نمایشی در این روز برای جشنواره‌ای که در حوزه هنرهای نمایشی نام فجر انقلاب را یدک می‌کشد بیش ازهر زمان دیگری باشد.


آنچنانکه از روز نخست جشنواره تئاتر فجر در گام چهلم (یکشنبه ۱۷ بهمن) مشخص بود با تمام تاکیدهای مسئولان مبنی بر ظرفیت ۳۰ درصدی سالن‌ها و تماشاخانه‌های میزبان آثار نمایشی این دوره از رویداد تئاتر فجر، باز هم مخطابان، هنرمندان و آثار نمایشی جشنواره را تنها نگذاشتند. گاه حجم استقبال به ویژه میان آثار نمایش خیابانی تا حدی افزایش می‌یافت که هنرمندان و مسئولان را نسبت به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مخاطبان در عین خوشحالی از این اقبال به نگرانی وامی‌داشت.


اجرای ۹ نمایش در بخش آثار صحنه‌ای


در ششمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گام چهلم، مجموعه تئاترشهر با چهار نمایش از مخاطبان جشنواره چهلم میزبانی می‌کند.


سالن اصلی این مجموعه که میزبان تنها نمایش خارجی ششمین روز جشنواره خواهد بود در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ از نمایش تا یک‌نفس به نویسندگی و کارگردانی سمیر غلام‌اف از کشور آذربایجان با مدت زمان ۶۰ دقیقه میزبانی می‌کند.


نمایش به هیچ‌کس هیچی نگو به نویسندگی و کارگردانی کامران شهلایی از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو به صحنه می‌رود.


تالار سایه مجموعه تئاترشهر از نمایش قند خون به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی زمان ارکمان از یزد با مدت‌زمان ۵۵ در ساعت‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹ از مخاطبان میزبانی می‌کند.


تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر در ششمین روز جشنواره چهلم از نمایش مانستر به نویسندگی مشترک کوروش شاهونه و حمیدرضا اسدالله و کارگردانی کوروش شاهونه با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه در ساعت‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ پذیرایی می‌کند.


۲۲ نمایش؛ مسافران ایستگاه ششم تئاتر فجر


نمایش خاموشان به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی مشترک زنده‌یاد علی سلیمانی و سهیلا جوادی با مدت‌زمان ۶۵ دقیقه از تهران در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.


تالار مولوی در روز جمعه (۲۲ بهمن ماه) طی دو اجرا در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ میزبان نمایش پچپچه‌های پشت خط نبرد به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی محمدرضا خسروشاهی از قم با مدت‌زمان ۱۲۰ دقیقه خواهد بود.


تالار دکتر ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در این روز از نمایش سوئینی‌تاد به نویسندگی استفان ساندهایم به کارگردانی محمد نیازی از مشهد مقدس با مدت‌زمان ۹۰ دقیقه در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ میزبانی می‌کند.


تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز در ششمین روز اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئتر فجر از نمایش چه کسی فرمانده را کشت به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی آرش دادگر از تهران با مدت‌زمان ۹۰ دقیقه در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبانی خواهد کرد.


تالار حافظ نیز در ششمین روز این رخداد (جمعه ۲۲ بهمن ماه) میزبان نمایش دکتر هاشمیان به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد صرامی از خمینی‌شهر با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه در ساعت‌های ۱۶:۳۰ و ۱۹ خواهد بود.


۲۲ نمایش؛ مسافران ایستگاه ششم تئاتر فجر


میزبانی شش نمایش در بخش تئاتر خیابانی از مخاطبان


در بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز که آثار این بخش بنا به اعلام ستاد اجرایی در محوطه مجموعه تئاترشهر و محوطه خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌روند؛ در ششمین روز جشنواره چهلم (جمعه ۲۲ بهمن ماه) شش نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.


محوطه مجوعه تئاترشهر به دلیل برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه در روز ۲۲ بهمن ماه و همچنین برپایی راهپیمایی سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی ساعت‌ها ۱۱ و ۱۱:۳۰ صبح اجرایی نخواهد داشت. اجراهای این محیط هنری از آثار بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در ششمین روز این رویداد از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.


بر این اساس از ساعت ۱۶ نمایش به‌دنبال خورشید به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی حسین نادری از تهران، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش مرغ همسایه غاز نیست به نویسندگی مصطفی کولیوندی و کارگردانی مشترک سعیده عبداللهی و مصطفی کولیوندی از ایلام، ساعت ۱۷ نمایش ارزش نداره به نویسندگی محمدرضا جعفری‌لفوت بود و کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه‌اشرفیه و ساعت ۱۸:۱۵ نمایش P.O.V به نویسندگی هما پارسایی و کارگردانی احمد صمیمی از تهران اجرا می‌شوند.


همچنین محوطه خانه هنرمندان در دومین روز از اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایش‌های خیابانی در دو ساعت ۱۶ و ۱۶:۱۳ به ترتیب از دو نمایش یک کروموزوم بیشتر به نویسندگی مشترک سامان شکیبا و جلال حسنوند با کارگردانی جلال حسنوند از تهران و بیز اوچ نفر به نویسندگی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده از مرند میزبانی خواد کرد.


۲۲ نمایش؛ مسافران ایستگاه ششم تئاتر فجر


چهار نمایش مهمانان بخش دیگرگونه‌های اجرایی


در بخش دیگرگونه‌های اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ در ششمین روز این رویداد چهار نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.


نمایش بیم و بام به نویسندگی و کارگردانی مهدی ملکی از تهران از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به مدت ۲۰ دقیقه (طی ۵ اجرا و هر اجرا برای ۴ تماشا گر) از مبدا میدان استاد معین اجرا خواهد داشت.


نمایش رها به نویسندگی امیر عباسیان و کارگردانی مهیار جوادی‌ها از تهران ساعت ۲۰ به صورت گردشی از مبدا اتوبان کردستان به مدت ۱۲۰ دقیقه و ویژه یک تماشا گر اجراخواهد شد.


نمایش شدن به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمان‌زاده از سنندج ساعت ۱۶:۳۰ در پارک جنگلی چیتگر با تماشا گر نامحدود اجرا خواهد شد.


نمایش هفت تا نه‌ونیم به کارگردانی مریم خلیلی از تهران ساعت ۱۸ از مبدا میدان راه آهن، ابتدای خیابان مختاری به مدت ۷۰ دقیقه اجرا خواهد داشت.


۲۲ نمایش؛ مسافران ایستگاه ششم تئاتر فجر


سه نمایش رادویی استانی در بخش رادیوتئاتر


بخش رادیوتئاتر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در روز جمعه (۲۲ بهمن ماه) با سه اجرا در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به استقبال مخاطابن می‌رود.


در این روز از ساعت ۱۶ رادیو تئاتر ساندی به نویسندگی مشترک منصوره عسگری دشت‌بیاض و کارگردانی هانیه پیرانی از بیرجند با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه، ساعت ۱۸:۱۵ رادیوتئاتر سووشون به نویسندگی و کارگردانی آرش جمال‌الدینی از شیراز با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه و ساعت ۲۰ رادیوتئاتر راه‌بندان به نویسندگی و کارگردانی سولماز ملکی از اردبیل با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه به مخاطبان ارائه می‌شود.


طیق تفاهم‌نامه‌ای که پیش از جشنواره منعقد شده بود، مقرر شده تا تمامی رادیوتئاترهای حاضر در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همزمان با اجرا به شکل زنده و مستیقم از شبکه رادیویی نمایش پخش سراسری داشته باشند


چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برای نخستین بار در طول حیاتش افتتاحیه خود را روز ۱۵ بهمن ماه در یزد پشت سر گذاشت. جشنواره چهلم با میزبانی از ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و هفت کشور مهمان (تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه جشنواره) تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۰ بخش (۶ بخش اجرایی و چهار بخش نمایشگاهی و اسنادی) برگزار خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *