دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دیدار دولت های گذشته با هنرمندان نمایشی بود

تهران-ایرنا- هنرمند کارتونیست گفت: در دولت‌های گذشته روسای جمهور به صورت نمایشی فقط با چند هنرمند معروف ملاقات می کردند اما نشست امروز به صورت تخصصی برگزار شد که می توان به رفع مشکلات جامعه هنری امیدوار بود.


بهمن عبدی کاریکاتوریست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شاید رئیس جمهور تا به حال برای دیدن کارهای مدرن به موزه هنرهای معاصر نرفته باشند گفـت: آیت الله ابراهیم رئیسی  زمانی که تولیت آستان قدس بودند به خوشنویسی اهمیت می دادند، حضور ایشان در بین هنرمندان هنرهای تجسمی نشان دهنده علاقه و اهمیت دادن به هنر معاصر است.


وی افزود: رئیس جمهور در این دیدار گفت که می توان از ویژگی هنر و  ابعاد متوع هنرمندان استفاده بیشتری کرد و به وزیر فرهنگ توصیه کرد با هنرمندان هنرهای تجسمی نشست های بیشتری داشته باشند.


دیدار هنرمندان در دولت‎‌های گذشته نمایشی بود


وی ادامه داد: در دولت های گذشته روسای جمهور به صورت نمادین فقط با چند هنرمند ملاقات داشتند و از هنرمندان برای شرکت در مراسمات افطاری دعوت می کردند اما نشست امروز به صورت تخصصی برگزار شد.


عبدی با ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهور در جمع هنرمندان اذعان داشت: با توجه به اینکه مسائل پیچیده و بغرنج در کشور وجود دارد ما از آیت الله رئیسی برای حل مشکلات انتظاری نداریم بلکه باید مسائل از سوی وزیر فرهنگ پیگیری شود.


این کاریکاتوریست با بیان اینکه قبل از انقلاب مشکلاتی برای هنرمندان وجود داشت که برخی از آنها بعد از انقلاب حل شد گفت: اما مشکلات دیگری نیز اضافه شد، ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد.باید روسای فرهنگ و هنر پس از تدوین اهداف و پیش فرض ها چشم اندازهای آینده را مد نظر قرار دهند.


عبدی تاکید کرد: یکبار برای همیشه متولیان امر با در نظر گرفتن  همه جناح ها، قطب ها، ایده ها، اهداف و مسائل را به صورت کاربردی تدوین کنند تا با عوض شدن دولت ها مسئولان سلیقه ای عمل نکند و هزینه، انرژی و زمان را هدر نرود.


انتظار معجزه از رییس جمهور نداریم


وی با بیان اینکه از رئیس جمهور انتظار معجزه نداریم گفت: همین که وی با هنرمندان ملاقات کردند و برای هنر اهمیت قائل شدند باعث می ‌شود هنرمندان بیشتر فعالیت کنند. در نتیجه نفع هنرمندان بیشتر می شود. ما برای حل مشکلات شخصی خود انتظاری نداریم اگر چیزی می خواهیم برای رشته و افرادی است که برای رشته های هنری کار می کنند تا اقتصاد هنر  شکل حرفه ای بگیرد.


این هنرمند هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: چند نفر از هنرمندان در خصوص ایجاد موزه، اقتصاد هنر و آموزش نکاتی را به رئیس جمهور پیشنهاد دادند.


عبدی گفت: ما برای امرا معاش خود ناگزیر هستیم کار دیگری را به عنوان شغل دوم برگزینیم و وقتی هنرجویان می بینند ما بعد از سی یا چهل سال نتوانسته ایم از شغل مورد علاقه  خود درآمد کافی داشته باشیم این رشته را کنار می گذارند و به دنبال حرفه ای با درآمد بهتری می روند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *