دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

/محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰

راه‌های مختلفی برای پیداکردن یک تلفن هوشمند مناسب در هر رنج قیمتی وجود دارد اما یکی از بهترین آن‌ها بررسی محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار است.


بازار تلفن‌های هوشمند در ایران با بحران‌های متعددی مواجه است؛ از نوسان باورنکردنی قیمت دلار تا انحصاری که قیمت برخی محصولات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانع ورود گروهی از تولیدکنندگان می‌شود. با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد اما بازار تلفن‌های هوشمند در ایران به فعالیت خود ادامه داده و هنوز هم رونق قابل توجهی دارد. با شیوع ویروس کرونا و مجازی‌شدن کلاس‌های مدرسه و دانشگاهی در سراسر ایران، استقبال برای خرید تلفن‌های هوشمند شدت گرفت.


با این حال بسیاری از مردم هنوز هم به خرید تلفن‌های هوشمند نیاز دارند و حتی گروهی هم هستند که این کار را از روی سرگرمی انجام می‌دهند. اما بخش قابل توجهی از کاربران تلفن‌های هوشمند نیازی به تغییر مداوم تلفن هوشمندشان ندارند. آن‌ها تنها به محصولی نیاز دارند که نیازهایشان را برطرف کند. بنابراین به سمت گروهی از محصولات بازار متمایل می‌شوند که جذابیت بیشتری به همراه دارند. محصولاتی که پرفروش ظاهر می‌شوند و به شدت محبوب هستند. بنابراین اگر جزو خریدارانی هستید که نیازی به ریسک نمی‌بینید و می‌خواهید یک تلفن هوشمند مطمئن خریداری کنید شاید بهتر باشد پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران را بشناسید.


در ادامه می‌توانید با محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰ آشنا شوید. محصولاتی که کیفیت قابل قبولی دارند و در هر رده قیمتی از بهترین‌های بازار هستند. انتخاب پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار می‌تواند اطمینان بیشتری برای کاربر به همراه داشته باشد. چراکه با محصولاتی مواجه می‌شود که در جلب اعتماد مخاطب موفق ظاهر شده‌اند.


Galaxy A12 – 64GB


محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰


قیمت: حدود چهار میلیون تومان


جدیدترین میان‌رده اقتصادی سامسونگ احتمالا در مقایسه با رقبای قدرتمندی که دارد، چندان پیروز نباشد اما واقعیت آن است که به دلیل اعتمادی که کاربران به تولیدکننده کره‌ای دارند به محبوبیتی دست‌نیافتنی دست پیدا کرده است. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی A12 اگرچه با تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل به بازار عرضه شده اما از پنل IPS بهره می‌برد. این تلفن هوشمند از چهار دوربین با کیفیت‌های ۴۸ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی یاری می‌گیرد و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی‌اش هم عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند.


باطری ۵هزار میلی‌آمپری A12 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و حافظه ۶۴ گیگابایتی آن از ۴ گیگابایت حافظه موقت هم یاری می‌گیرد. سامسونگ این تلفن هوشمند را در سه رنگ آبی، سفید و مشکی عرضه کرده و بدنه‌ای کاملا پلاستیکی را برای آن در نظر گرفته است. بخش عظیمی از محبوبیت A12 در بازار ایران به محبوبیت غیرقابل انکار برند کره‌ای در بازار ایران اشاره دارد و نیازی به یادآوری نیست که این تلفن هوشمند در مقایسه با سایر محصولات بازار قدرت چندانی ندارد اما محبوبیت بی‌سابقه‌ای را به دست آورده و محبوب‌ترین تلفن هوشمند بازار ایران در محدوده قیمتی چهار میلیون تومان است.


Poco M3 – 128GB


محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰


قیمت: حدود چهار میلیون و۱۰۰هزار تومان


شرکت پوکو به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و ارزان‌تر از این تولیدکننده چینی را به بازار عرضه می‌کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به‌عنوان یک تولیدکننده جدید وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می‌رسد، با دو مدل جدید وارد بازار ایران شده یکی از آن‌ها M3 لقب می‌گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا ۲۰۰ گرمی به بدنه‌ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه اصلی در کنار ۴ گیگابایت حافظه موقت استفاده می‌کند.


پردازنده یازده نانومتری M3 به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی‌اش که ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ دارد، کمک می‌کند تا بهترین کیفیت ممکن از بازی‌های موبایلی را نمایش دهد. تلفن هوشمند M3 دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری ۶هزار میلی‌آمپری و شارژ سریع ۱۸ واتی به کاربر کمک می‌کند تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه ۱۲ رابط کاربری MIUI روی گوشی M3 اجرا می‌شود. این تلفن هوشمند یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در بهار ۱۴۰۰ بود.


بی‌راه نیست اگر گفته شود که M3 به‌صرفه‌ترین و مناسب‌ترین تلفن هوشمند در رده‌ قیمتی حدود چهار میلیون تومان است. البته با توجه به آن‌که مدل جدید این تلفن هوشمند با نام M3 Pro مدتی پیش عرضه شده شاید گروهی از کاربران خرید مدل بروزرسانی‌شده را ترجیح می‌دهند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد اما واقعیت آن است که M3 هنوز هم یکی از محبوب‌ترین محصولات بازار ایران است.


Samsung Galaxy A32 – 128GB


محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰


قیمت: حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان


سامسونگ با معرفی محصولات متنوع در سری تولیدات A همواره تلاش می‌کند تا بسیاری از خریداران تلفن‌های هوشمند را به سمت خود جلب کند. این شرکت کره‌ای با A32 موفق شده تا یکی از بهترین محصولات رده قیمتی شش میلیون تومان را در بازار ایران داشته باشد. A32 که صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی دارد با کیفیت فوق‌العاده‌اش موفق شده تا تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ را داشته باشد. باطری A32 با ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر خیال هر کاربری را برای همراه‌داشتن یک روز دشوار راحت می‌کند.


پردازنده این تلفن هوشمند مدل ۱۲ نانومتری مدیاتک است که چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد اما هیچ ایرادی هم به آن وارد نیست. سامسونگ برای این تلفن هوشمند از چهار دوربین متنوع با کیفیت‌های ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت A32 زیر صفحه نمایش آن قرار دارد که از جنس AMOLED است. این تلفن هوشمند هم یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بازار موبایل در ایران است.


Poco X3 Pro – 256GB


محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰


قیمت: حدود هفت میلیون تومان


یکی از متفاوت‌ترین محصولات شیائومی و پوکو که اخیرا به بازار ایران هم رسیده است، X3 Pro لقب می‌گیرد. زبان طراحی این تلفن هوشمند ۶.۶۷ اینچی با بیشتر محصولات شیائومی متفاوت است و به همین دلیل کاربرانی که به دنبال خرید یک تلفن هوشمند متفاوت هستند، می‌توانند روی X3 Pro حساب ویژه‌ای باز کنند. این تلفن هوشمند هم به استاندارد IP53 مجهز شده تا در برابر گرد و غبار و آب مقاومت قابل قبولی داشته باشد. اگرچه صفحه نمایش آن به محافظ گوریلا گلس ۶ مجهز شده که مقاومت آن را به سطح بی‌نظیری می‌رساند اما واقعیت آن است که پنل IPS باعث شده که X3 Pro با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیتی اندکی ناامیدکننده ظاهر شود.


پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ با فناوری ۷ نانومتری در کنار حافظه موقت ۶ گیگابایتی X3 Pro را به یک تلفن هوشمند غول‌پیکر تبدیل می‌کند که در رده قیمتی خودش بی‌رقیب به نظر می‌رسد. دوربین‌های ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی X3 Pro قابلیت ضبط جذاب‌ترین تصاویر و ویدیوها را برای کاربر به ارمغان می‌آورند و باطری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری این تلفن هوشمند تنها در ۵۹ دقیقه کاملا شارژ می‌شود. به نظر می‌رسد X3 Pro یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند بازار در رده قیمتی زیر هفت میلیون تومان باشد که توانایی‌های یک پرچمدار را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد X3 Pro این روزها محبوب‌ترین تلفن هوشمند بازار ایران است.


Poco F3 – 128GB


محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰


قیمت: حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان


تلاش‌های برند پوکو برای ساخت تلفن‌های هوشمند گران‌قیمت و پرچمدار جذاب به نظر می‌رسد. F3 جدیدترین پرچمدار زیرمجموعه نوظهور شیائومی است که یکی از جذاب‌ترین تلفن‌های هوشمند در رده قیمتی زیر ده میلیون تومان به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۶.۷ اینچی F3 با فناوری Super AMOLED ساخته شده و در اوج روشنایی می‌تواند تا ۱۳۰۰ نیت افزایش پیدا کند. این صفحه نمایش ۱۲۰هرتزی در هر اینچ خود ۳۹۹ پیکسل قرار داده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ باعث شده این تلفن هوشمند از فناوری ارتباطی نسل پنجم هم پشتیبانی کند.


مدل ۱۲۸ گیگابایتی F3 به ۶ گیگابایت حافظه موقت تجهیز شده و دوربین‌های ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی این تلفن هوشمند مجموعه‌ای از بهترین لنزهای ممکن را برای کاربر به ارمغان آورده‌اند. باطری ۴۵۲۰ میلی‌آمپری F3 تنها در ۵۲ دقیقه کامل شارژ می‌شود. این تلفن هوشمند از حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور هم بهره می‌برد. با توجه به قیمت قابل قبولی که F3 دارد، محبوبیت آن طبیعی به نظر می‌رسد.


Samsung Galaxy A72 – 256GB


محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰


قیمت: حدود دوازده میلیون تومان


با وجود افزایش نگران‌کننده قیمت تلفن‌های هوشمند در چند سال اخیر اما پیشرفت محصولات میان‌رده هم باعث شده تا کاربران با قیمت‌هایی جذاب‌تر برای خرید تلفن‌هایی در سطح و اندازه پرچمداران هم اقدام کنند. شاید A72 یکی از بهترین میان‌رده‌های قدرتمند بازار باشد که یادآور محصولات درجه یک و پرچمدارانی است که قیمت‌های چند ده میلیون تومانی دارند اما با رقمی معقول‌تر در دسترس است. این تلفن هوشمند که جزو جدیدترین محصولات سامسونگ در بازار ایران هم قرار می‌گیرد به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و به یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند این روزهای  بازار ایران است.


سامسونگ برای A72 از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی استفاده کرده که فناوری Super AMOLED FHD+ را میزبانی می‌کند. تراکم پیکسلی خیره‌کننده صفحه نمایش این تلفن هوشمند آن را به یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها در رده قیمتی خودش تبدیل کرده و خیال کاربر را از داشتن یک تلفن هوشمند بی‌نظیر راحت می‌کند. پردازنده این تلفن هوشمند مدل Snapdragon 720G است که از تراشه‌های ۸ نانومتری لقب می‌گیرد. حافظه موقت A72 به ۸ گیگابایت رم مجهز شده و تراشه گرافیکی Adreno 618 هم این تلفن هوشمند را به یک هیولای کوچک تبدیل می‌کند.


حسگر اثر انگشت A72 که زیر صفحه نمایش قرار گرفته توسط یک باطری ۵هزار میلی‌آمپری شارژ می‌شود. فناوری شارژ سریع این تلفن هوشمند به کاربر اجازه می‌دهد تا در کمتر از یک ساعت آن را کامل شارژ کند. اگر سرمایه لازم برای خرید یک پرچمدار سامسونگی را ندارید، باید بدانید که A72 همه نیازهای شما را برآورده می‌کند. این تلفن محبوب یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در تابستان ۱۴۰۰ بود.


Apple iPhone SE – 128GB


قیمت: حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان


چند سال پیش بود که اپل تصمیم گرفت هواداران قدیمی گوشی‌های آیفون را با معرفی مدل SE به صفحه نمایش‌های کوچک جذب کند. حالا اپل با معرفی نسل جدید SE که به تازگی وارد بازار ایران شده، تلاش کرده تا تلفن هوشمند مدرن اما کوچکی را به بازار عرضه کند و هواداران خاص آیفون را نشانه بگیرد. حالا با تلفنی ۴.۷ اینچی مواجه هستیم که از صفحه نمایش‌های معروف اپل یعنی رتینا بهره می‌برد و در هر اینچ خود ۳۲۶ پیکسل را قرار داده است. پردازنده ۷ نانومتری SE جدید با کمک پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای و سه گیگابایت رم، نسخه ۱۳ سیستم عامل IOS را یدک می‌کشد. با این حال اپل برای نسل جدید SE تنها یک دوربین اصلی در نظر گرفته که همراه با فلاش دوگانه از کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.


اگرچه اپل هرگز جزییات باطری تلفن‌های هوشمندش را منتشر نمی‌کند اما می‌دانیم که باطری تقریبا ۱۹۰۰ میلی‌آمپری SE جدید از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در کمتر از نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ می‌شود. اپل قاب دور یا همان فریم این گوشی را با آلومینیوم ساخته تا زیبایی‌های آن با قاب شیشه‌ای پشت و جلو یکی شود. با وجود قیمت بالایی که SE در بازار ایران دارد اما هنوز در مقایسه با سایر تلفن‌های هوشمند اپل قیمت ارزان‌تری دارد. بنابراین کاملا طبیعی است که این تلفن هوشمند هم یکی از پرفروش‌ترین محصولات اپل در بازار ایران حتی در تابستان ۱۴۰۰ باشد. اما انتظار می‌رود با معرفی و ورود مدل‌های جدید اپل به بازار احتمالا این تلفن هوشمند محبوبیت خود را از دست دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *