دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

/ضرب شست شیائومی به رقبای بزرگ خود موبایلی با پنل خورشیدی

طبق طرحی که شیائومی در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت کرده، ظاهرا این شرکت چینی قصد دارد گوشی دارای پنل خورشیدی بسازد.


شرکت چینی شیائومی به عنوان شرکتی که چندسالی است خود را در میان غول‌های بزرگ ساخت تلفن‌های هوشمند مطرح کرده، با اقدامی تازه ضرب شست جالبی به رقبای خود در بازار گوشی‌های هوشمند زد. طبق طرحی که شیائومی در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت کرده، ظاهرا این شرکت چینی قصد دارد گوشی دارای پنل خورشیدی بسازد. این اقدام در بازار تلفن‌های هوشمند یک گام رو به جلو به حساب می‌آید. چراکه بازار تلفن‌های هوشمند به طور ویژه‌ای رقابتی شده و رقبا چشم به پشت سر گذاشتن یکدیگر دارند. این طرح در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸ ثبت شده و به تازگی خبر آن منتشر شده است. در این طرح، شاهد گوشی هوشمندی هستیم که از پنل خورشیدی یکپارچه بهره می‌برد.


در پنل جلویی آن اثری از بریدگی نمایشگر، حفره یا مکانیسم پاپ‌آپ برای دوربین سلفی نیست و به همین خاطر احتمالا مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود. مدتی قبل، شیائومی ویدیویی از مدل اولیه چنین دوربینی را نمایش داد و در ضمن طبق این پتنت، گوشی مذکور مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است.


اگرچه پنل پشتی این گوشی دارای صفحه خورشیدی نسبتا بزرگی است، ولی در هر حال شاهد تعبیه دوربین دوگانه به همراه فلش LED هم هستیم. با بهره‌گیری از پنل خورشیدی، این بخش می‌تواند انرژی کافی را در خود ذخیره کند تا در مواقع موردنیاز، انرژی گوشی را تامین کند. البته هنوز معلوم نیست که این پنل تا چه حد می‌تواند برای گوشی شیائومی انرژی ارائه کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *